Occupy D.C. is still alive and well much to the consternation of residents in the Petworth section of Washington.

The Washington Post reported last week that what is left of the movement has taken over a house since being booted from McPherson Square and Freedom Plaza and has been driving neighbors crazy.

One resident,  58-year old Robert Joyner, told the Post that he had never even heard of the Occupy Wall Street movement, and that he isn’t too happy about their current location next door.

I don’t even know who these people are. I’ve never seen them before. They beat bongos. They play guitar. They stay up all night. And they [have sex] on the porch.

According to the Post more than three dozen protesters have lived in the “Occuhouse” in recent months and that they have rigged illegal electrical lines to power the house.

The occupiers think they are involved in what they call “land liberation” –which involves moving into bank owned properties, fixing them up and inviting homeless families to move in. The only problem is that that the home isn’t owned by a bank, but by a local real estate agent who has been trying to regain control of the property since 2008.

Her efforts have been largely stymied by the city’s bureaucracy, so the occupiers have remained in place.

In the meantime the rats, the trash and the illegal electrical lines remain- though Pepco was planning to send out a crew to disconnect them.

Even though they are clearly squatting, it’s unlikely that the D.C. government will do anything in the near future to return the house to its rightful owner, leaving the neighbors to endure the disruptions for the foreseeable future.

President Barack Obama’s reelection campaign continues to hammer Mitt Romney by claiming that his firm Bain Capital was a “outsourcing pioneer.”

The campaign has based this claim on a June 21 Washington Post story on Romney and Bain, and has been running an ad to that effect, despite the ad being rated false by FactCheck.org

Not only that, but the Post’s own fact checker, Glenn Kessler who had previously rated a similar Obama ad as false and gave it four Pinocchios, said that the Obama camp had misinterpreted the Post article and said that there was “little in the article that backs up the Obama campaign’s spin.”

Ouch!

Senior Obama adviser Robert Gibbs, stuck by the ad Sunday when he appeared on CNN’s State of the Union, telling host Candy Crowley that everyone should read the Post article when asked about the false ratings the ad had received.  The same article that the Post fact checker said they misinterpreted.

But that hasn’t stopped the campaign from pushing this issue.

On the Washington Post website the Obama campaign is running an ad promoting their view of Romney as an outsourcer next to the June 21 article.

The ad reads in part.

“Romney’s companies were pioneers in shipping jobs overseas”

The problem with this is that the Post is reporting that Obama has his own outsourcing headaches as jobs have continued to move overseas since he took office in 2009.

In addition, Obama’s former economic policy adviser, Diana Farrell, was the primary author of a report in 2003 for the McKinsey Global Research Institute entitled “Offshoring: Is It a Win-win Game?” that concluded the benefits of offshoring to the U.S. exceeded the costs.

Then there is the study by the Energy Department that found that 60% of the 40 largest wind farms financed by the stimulus relied on foreign manufacturers for their key components, including turbines.

All I can say is Pot,Kettle,Black.

The nation’s Gross Domestic Product (GDP) came in Friday below expectations, but you might not know it if you read the headline of the Washington Post on Saturday.

Rather than lead with the GDP number, the Post ran the headline- Economy continues on path of growth and talked about how consumer spending is up even though the savings rate dipped.

As for the GDP number though, readers didn’t find out about it until the 14th paragraph in the jump, where the jump was -economic growth cools but was buoyed by an uptick in consumer spending.

So the economy is both on a path of growth and is cooling at the same time?

And why is the GDP number not mentioned until the 14th paragraph when it’s one of our most important economic indicators?

Perhaps it’s because the slowing of GDP below economists forecasts and that of the Obama administration is not good news for a president seeking re-election.

But the Post has too much journalistic integrity to try and bury the bad news to help Obama, so that couldn’t be the reason for the subterfuge.

The fact of the matter is that the economy is indeed slowing down and could possibly slip back into a another recession as Great Britain has just done.

Maybe the editors at the Post still have hope for Obama, but the rest of the country needs a change.